ד"ר אוהד הרשקוביץ
פסיכולוג CBT

קורס CBT לטיפול עצמי

קורס CBT באינטרנט לטיפול עצמי

טיפול CBT בקליניקה

פגישה בקליניקה עם מטפל CBT

טיפול פסיכולוגי מקוון

פסיכולוג CBT בסקייפ / ZOOM

נדודי שינה: איך בוחרים מטפל?

אתם שוכבים במיטה, רוצים להירדם והמחשבות מתחילות להתרוצץ בראש. נשמע לכם מוכר? אתם אולי עייפים מאוד, כי גם בלילה הקודם משום מה לא הצלחתם לישון. אתם יודעים שמחר יום חשוב ואתם רוצים להיות רעננים ומרוכזים ומתחילים לחשוש ששוב לא תירדמו. והלחץ הזה יוצר סטרס אשר כלל אינו עוזר להירדם. כנראה שגם אתם, כמו גם אנשים רבים, סובלים מבעיות שינה. לא רק שזה לא נוח ולא נעים, זה גם פוגע בבריאותכם! אך בעיות שינה הן אינן גזירה משמיים; בעיות שינה זהו עסק כלל לא נעים אך ניתן לטפל בהן וליהנות משינה רציפה ואיכותית. אל תמשיכו לסבול ולשלם את המחיר הבריאותי, חפשו אחר מטפל. אבל איך בעצם בוחרים מטפל לבעיות שינה?

חיפוש מטפל אחר בעיות שינה

  1. הכשרה מקצועית – בשביל לבחור מטפל חשוב להבין מהו בעצם אופי הבעיה, נדודי שינה לא בעיה רפואית שאנו מציעים לכם לפתור בתרופות. מוטב לחפש מטפל אשר יודע לטפל בשורש הבעיה. ומהו שורש הבעיה? הסיבה לאינסומניה היא מחשבות והרגלים לא נכונים הפוגעים ביכולת שלכם להירדם או ליהנות משינה איכותית. יש כאן צורך באימוץ דפוסי מחשבה חדשים ולכן הטיפול המתאים ביותר הוא טיפול קוגניטיבי – התנהגותי (טיפול CBT לבעיות שינה). טיפול בשיטה זו ילמד אתכם לזהות את דפוסי המחשבה אשר יוצרים סטרס וקושי להירדם ויקנה לכם היגיינת שינה. לכן ההמלצה הראשונה לבחירת מטפל לבעיות שינה היא חיפוש אחר מטפל המתמחה ב CBT, למשל מטפל אשר עבר הכשרה של שנתיים בתוספת התמחות ספציפית בגישה.
  2. ניסיון טיפולי – שיטת הטיפול הקוגנטיבי-התנהגותי מתאימה למגוון רחב של בעיות, לאו דווקא אינסומניה. כלומר יתכן ותמצאו מטפל בשיטת CBT, אשר אין לו שום ניסיון בטיפול בנדודי שינה. לכן כאשר אתם בוחרים מטפל, גם אם יש לו הכשרת CBT, חשוב לוודא שאכן יש לו את הניסיון בבעיה ספציפית זו. אל תתביישו לשאול על הניסיון שלו בטיפול בבעיה זו.
  3. כימיה אישית – לצורך הצלחת הטיפול, חשוב שתהיה לכם תקשורת חופשית ופתוחה עם המטפל. כך תרגישו בנוח לדבר על מצבי הסטרס שאתם חווים והמטפל ינחה אתכם כיצד להתמודד איתם וכיצד ליצור היגיינת שינה. לכן חשוב שתרגישו בטוחים וחופשיים עם המטפל. מדובר בתחושת בטן אישית ולא משהו שניתן לבדוק מראש. שיחה קצרה ומקדימה עם המטפל יכולה לעזור לכם להרגיש בנוח.
  1. המלצות – מטפל בעל ניסיון הוא מטפל אשר יש לו היסטוריה של טיפולים מוצלחים. בקשו המלצות לגבי המטפל או חשפו חוות דעת של מטופלים אינטרנט, זה מקובל.

טיפול בקשיי שינה אצל דר‘ אוהד הרשקוביץ

רוצים ללמוד איך עוצרים לילה לבן ואיך מטפלים ביקיצות בלילה? בקליניקה של דר‘ אוהד הרשקוביץ ניתן לעבור טיפול בבעיות שינה אשר יחזיר לכם את איכות החיים. דר‘ אוהד הרשקוביץ מטפל בהצלחה בקשיי שינה כבר מעל 15 שנים ונחשב למומחה בתחום טיפול CBT, עם רקורד עשיר והמלצות ממטופלים רבים אשר סבלו מאינסומניה והיום נהנים משינה איכותית. גם אתם יכולים לעבור טיפול בבעיות שינה ולהתעורר בבוקר רעננים ומלאי מרץ.

קראו עוד על הגורמים לבעיות שינה או הטיפול בבעיות שינה

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפודקאסט "בריא בראש":

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

אינסומניה: איך מטפלים בבעיות שינה?

ישראלים רבים סובלים מבעיות שינה, בעיות הפוגועת באיכות חייהם ויש להן גם השפעות בריאותיות מרחיקות לכת. אנשים הסובלים מבעיות שינה חווים בעיות תפקודיות שונות והדבר

נדודי שינה – למה יש לי בעיות שינה?

השינה היא חלק הכרחי בפעילות הבילוגית של הגוף. זהו שלב שבו מתקיימים תהליכים שונים וחשובים בגוף ולצורך כך יש צורך בשינה איכותית ומספיקה. שינה היא

הפרעות שינה בתקופת החורף – סימפטומים ודרכים לפיתרון

שינה רציפה ואיכותית חיונית לבריאותנו ולאיכות חיינו. היא מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, לתפקוד תקין של מערכות הגוף ואף הכרחית לשיפור תהליכי למידה וזיכרון.
הפרעות שינה (אינסומניה) נחשבות לתופעה שכיחה, הפוגעת בכשליש מהאוכלוסייה.

דילוג לתוכן