אודות מכון CBT

אין תגובות

מכון CBT הינו מכון לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. המכון הוקם ב-2009 על-ידי ד”ר אוהד הרשקוביץ במטרה לתת לסובלים בארץ מענה טיפולי מוכח, יעיל, ונפוץ בחו”ל אך חסר בארץ. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו טיפול סטנדרטי בעולם המערבי למגוון בעיות חרדה ודיכאון, בעיות תקשורת, בעיות התנהגות, ועוד. למרות שבאירופה וארה”ב ישר מפנים מטופל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי כשמדובר בבעיה מתאימה, בארץ האפשרות להגיע לטיפול CBT ובמקביל המודעות לטיפול זה אצל גורמים מפנים נמוכות כך שבמקרים רבים המטופל מקבל המלצה לטיפול אחר גם אם טיפול אחר לא מתאים או במקרים מסוימים אפילו מזיק למצבו הנפשית של המטופל. מאז הקמתו צוות מכון CBT עובד קשה גם לתת מענה יותר רחב לאוכלוסיה וגם להגביר את מודעות האוכלוסיה לקיומו של טיפול זה.
ניתן לקרוא אודות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) >>

במכון יש צוות מטפלים, מלווים, ופסיכיאטרים. המטפל מעביר טיפול פרטני (אחד-עד-אחד) עם המטופל בדרך כלל באופן שבועי ונותן למטופל מטלות טיפוליות לבצע בין הפגישות הטיפוליות. המלווה יוצא לשטח לעזור למטופל לתרגל את המטלות הטיפוליות וליישם את הדפוסים החדשים בזמן אמת. הפסיכיאטר מנהל את הטיפול התרופתי במידת הצורך. בנוסף, יש אופציה להשתתף בקבוצות, או במהלך הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי לעבור גם טיפול ביופידבוק.
ניתן לקרוא אודות התכנית הטיפולית במכון CBT >>

לנוחותכם, למכון מספר סניפים ברחבי הארץ: תל אביב, ירושלים, מודיעין.
הסניפים של מכון CBT >>







צור קשר

מכון CBTאודות מכון CBT
עוד >>

מה זה CBT

אין תגובות

רובנו חובים תקופות של חוסר-בטחון בחיים, במיוחד ברגעים של אי-ודאות או חוסר שליטה. בזמן שאנו חסרי בטחון, יש סיכון שאנומושפעים יותר מהרגיל על-ידי מחשבות שליליות כגון: “יקרה משהו רע”, “לא אוכל להתמודד”, “אני לא מספיק חזק/שווה/רצוי/בעל ערך”, ועוד. מחשבות לו מגבירות את ביטוי החרדה כולל תחושות גופניות ודחף לברוח או להימנע מהמצב ה”מאיים”.

כל עוד חוויה זו היא מתרחשת בתדירות טבעית (נמוכה) אנו מצליחים להעביר את היום יום בלי חרדות גבוהות, ולמצוא אושר בחיים. אך קיים אצל אנשים רבים חוסר בטחון עקב חוויה או חוויות קשות בחיים שמהן הסיקו באופן כללי שקיים חוסר ערך או יכולת. כשקיימת הכללה כזו שמורידה את הדימוי העצמי, התוצאה היא חוויה חוזרת של התעסקות מחשבתית בתסריטים שליליים, של חרדה גבוהה, של תחושות גופניות לא נעימות, ושל רצון לברוח או להימנע ממצבים של חוסר שליטה או אי-ודאות. כתוצאה, אנשים שסובלים מחוסר בטחון סובלים במקביל מחרדה (חרדה כללית, התקפי פאניקה) או דיכאון, או מרצון כל הזמן להיות בשליטה כדי לא לחוות את המצוקה (פוביה, OCD, פוסט-טראומה, הפרעות אכילה, וכו’).

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו טיפול קצר מועד המתמקד בדפוסי חשיבה והתנהגות בעייתיים שגורמים להפרעות רגשיות. במקום להתמקד במשמעות של אירועים מהעבר דרך שיחה כמו בטיפול דינמי, CBT עוזר לפתח דפוסים בריאים דרך תרגול של מטלות טיפוליות. מטרת התרגילים היא להגביר את הבטחון עצמי, להפחית את הצורך בשליטה ופרפקציוניזם, להפחית מחשבות מעוותות ומטרידות, ולהחזיר את תדירות ועוצמת הרגשות הלא נעימים לרמה נורמטיבית. אורך הטיפול בממוצע הינו בין 3-6 חודשים.

טיפול CBT מתאים לבעיות הבאות:

 

מה זה טיפול קוגניטיבי?

 

 

מה זה טיפול התנהגותי?

 

טיפול התנהגותי, או טיפול ביהייביוריסטי, הינו שיטה המאתגרת הרגלים בעייתיים דרך תרגול ויישום הרגלים חדשים ובריאים יותר. במקרים רבים קיימת נטיה לברוח או להימנע ממצב לא נעים, כשתגובה זו רק מחזקת את החוויה הלא נעימה בתווך הארוך, גם אם התגובה מקלה על העוצמה הרגשית באותו רגע.

 

מי יכול לטפל בשיטה זו?

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול פסיכולוגי לכל דבר. יחד עם זאת, רוב הפסיכולוגים היום הוכשרו בשיטה דינמית (שיחות על העבר), ולכן חשוב לברר אם מטפל עבר הכשרה מתעמקת ב-CBT ולא מציע שירות זה ללא נסיון.

 



צור קשר

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)מה זה CBT
עוד >>