הפחד לכעוס

אין תגובות
רגשות רגשות רגשות..
כשהם נעימים , אנחנו נלהבים לחלוק אותם,
וכשהם לא נעימים  ..אנחנו נמנעים,
 כי אנחנו חוששים מ
איך שנראה מזה שכעסנו..,,
אולי ידחו אותנו,
אולי אפגע במישהו..
אולי הגזמתי..
אולי אני קטנונית
ואולי מוטב לשתוק כי התגובה מנגד תהיה כזו שלא אוכל להתמודד איתה..
ואולי זה מה שלמדנו …
אז אנחנו שותקים או במקרה הטוב מחמיצים פנים..
 
ומציעה להוסיף מחשבה נוספת …
 הדברים שאנחנו מפחדים מהם כי יקרו אם נכעס ,הם הדברים שיש להם סיכוי גדול לקרות אם לא נכעס..
 
וזיכרו רגש הכעס הוא כמו כלל הרגשות ,הוא אינו טוב או רע..
הוא רגש שרוצה לצאת החוצה ..
איך להוציא אותו בדרך הנכונה ,
אכתוב לכם בפוסט הבא

רויטל

 

אהבתם? הרשמו לקבל עדכונים כאן >>



צור קשר

רויטל ביטון-חמיאלהפחד לכעוס
עוד >>

מחשבות שליליות

אין תגובות
אחד המאפיינים הבולטים של אנשים הסובלים מחרדת טיסה /נהיגה הוא המחשבות השליליות שמלוות אותם בכל פעם שהם נתקלים באירוע מאיים.
מחשבות אלו נוצרו במהלך השנים ולכן, הפכו כבר למחשבות אוטומטיות.חשוב לדעת כי ניתן לצמצם ואף להעלים דפוסי חשיבה שליליים אלו
ולהחליפם בדפוסי חשיבה חיוביים/מציאותיים יותר.

 

למשל:
אדם הסובל מפובית נהיגה יחשוב: “אני לא מסוגל לנהוג”, “לעולם לא אנהג שוב במכונית”,”אני מקרה אבוד”, “עצם המחשבה שאעלה על הרכב
גורמת לי ללחץ אדיר” ועוד…
אדם הסובל מפובית טיסה יחשוב: “נראה לי שאני לא אטוס יותר לעולם” ,”כשדלתות המטוס נסגרות ,אני מרגיש סגור וחנוק “, “המטוס הזה עומד בטח להתרסק” ,” אם אעלה למטוס אני אאבד שליטה” וכד’…

 

משפטים/מחשבות אלו עלולים להפעיל מעין תגובת שרשרת- כך שהמחשבות הללו משפיעות על הסימפטומים הפיזיולוגיים (דפיקות לב מואצות , הזעה וכד’), ואלו משפיעים בעוצמה רבה יותר  על המחשבות השליליות של האדם החרד , וכך בתורם, הסימפטומים הפיזיולוגיים מתגברים
וחוזר חלילה- זהו ‘מעגל הקסמים’.ניתן לראות כי למחשבות שליליות יש השפעה על הרגשות ועל התנהגותו של האדם הסובל.

 

כאמור, ניתן לעצב מחדש דרכי חשיבה שגויות ולהמירן בדפוסי חשיבה חיוביים ומציאותיים יותר.
מה עלינו לעשות לשם כך ?
השלב הראשון- הוא להכיר את המחשבות השליליות המאפיינות אותנו.
כיצד נדע לזהותן?
כאשר אנו נמצאים בסיטואציות מלחיצות /מעוררות חרדה/מצוקה/גירוי מאיים ,סביר להניח שהמחשבות השליליות יתגברו .
בזמן חרדה , האדם אינו מסוגל לבחון את תוכן מחשבותיו כי הן מחשבות אוטומטיות. לכן, עלינו לנהל רישום יומיומי ועקבי של מחשבות  שליליות
אלו. כך נוכל לזהות ולהתמקד בהן ולהכיר את דפוסי החשיבה המאפיינים אותנו.כאשר נדע לזהות דפוסים קבועים של המחשבות השליליות שלנו-
נוכל לסייע לעצמנו לטפל בהן ולשנותן.

 



צור קשר

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)מחשבות שליליות
עוד >>