5 חרדות נפוצות בקרב בני נוער אשר ניתן להתמודד איתן תוך זמן קצר

אין תגובות

ישנן חרדות האופייניות במיוחד לבני נוער בגיל ההתבגרות טיפול CBT מהיר וממוקד יכול לסייע במניעת הסתגרות, סבל ודיכאון מיותרים, המכבידים על אורח חייהם של המתבגרים שלנו

לאחר תום תקופת הילדות, נדרשים בני נוער להתמודדויות חדשות, ולדרישות חברתיות שטרם יצא להם להתמודד עמן לפני: לימודים תובעניים, קשרים עם בני המין השני, קבוצות חברים חדשות ועוד. בני נוער רבים עשויים לפתח חרדות הנובעות מהתמודדויות אלו, ובמידה ואינם מצליחים להתגבר על החרדות בכוחות עצמם, החרדות עלולות להמשיך וללוות אותם גם בבגרותם.

חרדות ופחדים הן תופעות אנושיות הבאות לידי ביטוי בקרב כל אחד מאתנו, בעצימות כזו או אחרת. החרדות מתרחשות בנו בשלבים שונים במהלך חיינו, בהתאם להתמודדויות להן אנו נדרשים, לשלבי גדילה ולהתפתחות הטבעית שלנו.

ההתייחסות אל חרדות בקרב בני נוער הינה שונה, ונובעת מתבנית המחשבה המתעצבת בגיל זה. על מנת למנוע הימנעות חברתית, סבל ודיכאון, חשוב להקדים ולזהות את החרדה המכבידה על אורח החיים ולטפל בה תוך התייחסות מיוחדת.

הנה 5 חרדות נפוצות, המופיעות במקרים רבים בגיל ההתבגרות, והדרך להתמודד עמן.

  1. חרדת בחינות

    תופעת חרדת הבחינות היא אחת מתופעות החרדה הנפוצות ביותר. כ-15% אחוז מכלל התלמידים יסבלו מתופעותיה. תלמידים שאינם מצליחים להתמודד עם הלחץ הפועל עליהם בזמני בחינה, עלולים לסבול מתסמינים נפשיים ופיזיים הפוגעים באורח חייהם.

  2. חרדה חברתית

    חרדה המתאפיינת בפחד עמוק מפני תגובת החברה במקרים ובאירועים שונים. מדובר בחרדה עמוקה מדחייה או קבלת ביקורת על ידי החברה, והיא מובילה לתגובות קיצוניות אצל מי שסובל ממנה ולפגיעה מורגשת בתפקוד היומיומי.

  1. פחד קהל

    נער או נערה הסובלים מפחד קהל עלולים לחוש פחד משתק ותחושת אימה מעצם המחשבה על עמידה ודיבור בפני קהל. לפעמים אפילו שיחה עם קבוצה קטנה של ארבעה-חמישה אנשים עלולה לעורר בהם את החרדה.

  2. פרפקציוניזם

    חתירה למצוינות ההופכת לשאיפה לא מציאותית לשלמוּת, המשפיעה באופן שלילי על איכות חייו של הנער או הנערה.

  3. דימוי עצמי נמוך

    דימוי עצמי נמוך מבטא את הפער בין מה שהאדם שואף להיות לבין איך שהוא מעריך את עצמו בפועל. נער או נערה עשויים לפתח ביקורת הרסנית כלפי עצמם ולייחס לעצמם תכונות שליליות.

על מנת ליצור שינוי אפקטיבי במטופל, יש צורך בשינוי דפוסי החשיבה השליליים שלו (כפי שמקובל בטיפול קוגניטיבי) לצד תרגול והקניה של כלים מעשיים לשינוי דרכי ההתמודדות (כפי שמקובל בטיפול התנהגותי).

CBT הינו טיפול הממוקד ב”כאן ועכשיו” – פתרון לקשיים, למצוקות ולדפוסי חשיבה והתנהגות בעייתיים שגורמים להפרעות רגשיות. CBT עוזר לפתח דפוסים והרגלים בריאים, באמצעות תרגול מטלות טיפוליות שמטרתן הגברת הביטחון, הפחתת מחשבות חוזרות ומטרידות והקטנת הצורך בשליטה תמידית.

טיפול נכון בחרדה, קרוב ככל הניתן לזמן הופעתה, יביא לפתרון הבעיה, ללא תופעות לוואי נפשיות המקשות על המשך הדרך. במכון CBT אנו מציעים מגוון של כלים טיפוליים להתמודדות נכונה ולפתרון המצוקה. הכלים אותם רוכשים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, ישפרו משמעותית את איכות חיי המטופל ואת ההתמודדות העתידית שלו בתחומים נוספים.

רוצים לדעת עוד על טיפול CBT לבני נוער? צרו עמנו קשר עוד היום.



צור קשר

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)

דר’ אוהד הרשקוביץ הינו פסיכולוג המתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), ומטפל בפתח תקווה. פניות בטלפון 03-9411808 או לחלופין בקרו בפרופיל שלו וקבעו פגישה כאן: http://bit.ly/dr_ohad

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)5 חרדות נפוצות בקרב בני נוער אשר ניתן להתמודד איתן תוך זמן קצר

כתיבת תגובה