דיבור פנימי שלילי

אין תגובות

כשאנשים סובלים מחרדות באופן כללי – ומחרדת נהיגה באופן ספציפי – ישנה נטייה לדיבור פנימי שלילי, כלומר למחשבות שליליות.

כיצד נוכל לשנות הרגל שלילי זה?

באמצעות העלאת חלופות הגיוניות, מציאותיות וחיוביות – למחשבות השליליות ולאמונות השגויות.

לדוגמא מול מחשבות שגויות מסוג : “כנראה שלעולם לא אוכל לנסוע בלי פחד” או “אולי אשאר מוגבל כל חיי”, תוכלו להעלות מחשבות מתקנות הגיוניות מסוג: “אם החברים שלי, השכנים וכד’ נוהגים ללא בעיה- אז גם אני יכול” או ” גם אני מסוגל להתגבר על הפחד שלי” “אני אצליח לשלוט במחשבות שלי” וכד’.

תיקוני מחשבות כאלו , חשוב שיעשו מספר פעמים ביום.

ניתן לרשום ,או להקליט את המחשבות המתקנות מבוססות ההיגיון ולהקשיב להן מספר פעמים במהלך היום.

אם תקפידו לעשות זאת מספר שבועות (שבועיים- שלוש ) באופו עקבי ורציף – עוצמת החרדה תקטן , ואת הדיבור הפנימי השלילי – יחליף הדיבור החיובי, המציאותי התואם את העובדות.

 

זיהיתים דוגמאות לדיבור פנימי שלילי אצלכם? שתפו למטה!

 



צור קשר

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)

דר’ אוהד הרשקוביץ הינו פסיכולוג המתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), ומטפל בפתח תקווה. פניות בטלפון 03-9411808 או לחלופין בקרו בפרופיל שלו וקבעו פגישה כאן: http://bit.ly/dr_ohad

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)דיבור פנימי שלילי

פוסטים דומים

כתיבת תגובה