הפרעת אכילה – איך בוחרים מטפל?

הפרעת אכילה – איך בוחרים מטפל?

אנשים רבים נקלעים למצבים של אכילה רגשית, כלומר מצבים בהם אנשים אשר אינם מצליחים להתמודד נכונה עם מצבים רגשיים ותחושות לא נעימות נופלים להתקפי זלילה. במהלך אותם התקפי בולמוס הם מכניסים לגוף כמויות גדולות של מזון, ללא קשר לרעב, ועד לרגע בו האכילה המרובה גורמת להם אי נוחות וכאבים. לעתים לאחר ההתקפים ישנו ניסיון לנטרל את האכילה המרובה באמצעות שימוש במשלשלים, הקאות וכו‘. זהו אינו מצב בריא ואף מסוכן ויש צורך לפנות לטיפול. בעזרת מטפל בהפרעת אכילה ניתן ללמוד להתמודד עם הרגשות והמחשבות שמביאות להתקפים בצורה נכונה; מטפל באכילה רגשית הוא לא סתם עוד איש מקצוע, עם מטפל לבולמוסים תצטרכו לשתף דברים אישיים ואינטימיים וחשוב לבחור אותו בקפידה. אז איך בעצם בוחרים מטפל בהתקפי זלילה?

שלושת הפרמטרים לבחירת מטפל לבולימיה

כאשר מחפשים מטפל לבולמיה ישנם 3 פרמטרים חושבים שצריך לשים אליהם לב: שיטת הטיפול, הניסיון של המטפל והכימיה האישית שאתם מרגישים עם המטפל.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) – בוודאי הבחנתם כי ישנם מטפלים בהפרעות אכילה העובדים בשיטות שונות. שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי משלבת מכלול של שיטות פסיכולוגיות ובבסיסה שינוי בתפישת המציאות ויצירת שינוי התנהגותי. שיטה זו הוכחה כמוצלחת בתחום הטיפול בהפרעות אכילה. מומלץ להעדיף מטפל בהפרעת אכילה העובד בשיטה זו לאחר שלמד אותה בצורה מקיפה. שימו לב שמדובר במטפל שעבר הכשרה מלאה של שנתיים וסיים התמחות ולא קורס קצר. לקריאה נוספת על טיפול CBT בהפרעות אכילה >>

ניסיון – כמו בכל תחום בחיים הניסיון משמעותו רמה מקצועית יותר גבוהה. מטפל בעל ניסיון הוא מטפל שכבר ראה עשרות אם לא מאות מקרים של הפרעות אכילה ולמד להעניק את הטיפול היעיל ביותר. העדיפו מטפל באכילה רגשית עם רקורד וניסיון ולא מישהו שזה עתה התחיל לעסוק בנושא לאחר קורס CBT מזורז. מטפל לבולמוסים בעל ותק וניסיון יכול להציג לכם המלצות רבות של מטופלים.

כימיה אישית – זה לא כל כך נעים לשתף אחרים בהפרעות האכילה שלכם, במיוחד כאשר הן נובעות מבעיה בדרך בה אתם מתמודדים עם רגשות ומצבים לא נעימים. אבל מי שרוצה להתגבר על הבעיה צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם המטפל וחשוב להרגיש בנוח ולסמוך על המטפל. כאשר מחפשים מטפל בהתקפי זלילה לכימיה האישית עם המטפל ישנו משקל רב בהצלחת הטיפול.

דר‘ אוהד הרשקוביץ – מטפל לבולימיה / התקפי זלילה / אכילה רגשית

אם גם אתם נמנים עם אותם האנשים המתמודדים עם מצבים של אכילה רגשית ומחפשים אחר מטפל לבולמיה, דר‘ אוהד הרשקוביץ יכול לסייע לכם כפי שכבר סייע למאות מטופלים מזה למעלה מ 18 שנה. דר’ אוהד הרשקוביץ הוא בעל דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית והכשרה מקיפה ב CBT אותה רכש בבית הספר לפסיכולוגיה מקצועית של שיקגו. בקליניקה של דר‘ הרשקוביץ תוכלו לקבל טיפול המשלב את הידע והניסיון הרב שצבר בטיפול בהפרעות אכילה. אין צורך להתבייש ולהמשיך לסבול, ניתן לקבל טיפול מוצלח אשר ילמד אתכם לזהות ולהימנע מדפוסי המחשבה המביאים להתקפיים בולימיים.

צרו קשר עוד היום לגבי טיפול >>

 

 

דר' אוהד הרשקוביץהפרעת אכילה – איך בוחרים מטפל?
עוד >>

הפרעת אכילה – איך מטפלים באכילה רגשית?

 הפרעת אכילה – איך מטפלים באכילה רגשית?

אנשים ברבים סובלים מהתקפי זלילה הנובעים מאכילה רגשית. אלו הם התקפים בהם הסובלים מהבעיה מכניסים לגוף כמויות גדולות של מזון ולעתים לאחר מכן מנסים לנטרל את ההשפעה באמצעות הקאות או דרכים אחרות. התקפי זלילה אלו יוצרים סוג של סיפוק רגשי ופורקן והם נובעים מהקושי של הסובלים להתמודד עם רגשות לא נעימים, אי שקט נפשי ומחשבות שליליות. התקפי אכילה בולימיים אלו גורמים לנזק בריאותי ונפשי ויש צורך בטיפול לבולמוסים. אז איך מעניקים טיפול לבולימיה?

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) – טיפול בהפרעת אכילה

התקפי זלילה חסרי שליטה נובעים ממניעים רגשיים וזהו המפתח לטיפול בהפרעת אכילה; יש לרדת לשורש הבעיה ולהתמודד עם המניעים הרגשיים של הבעיה. בהחלט קיים טיפול בהפרעת אכילה, טיפול אשר עוזר למטופל להפחית את אי – השקט הרגשי אשר יוצר את הדחף לאכילה רגשית.

הטיפול המומלץ במחקרים היום לאכילה רגשית הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) אשר נועד לתת למטופל כלים חדשים להתמודדות נכונה עם המצבים הרגשיים ומציאת פורקן שאינו מתבטא באכילה רגשית.

החלק הקוגניטיבי של טיפול לבולימיה נוגע להרגלי החשיבה. על מי שסובל מהבעיה ללמוד לפרש דברים, מצבים רגשיים, בצורה בטוחה ובריאה יותר ולא ליפול לאותם דפוסי מחשבה אשר יוצרים אצלו לחץ מיותר. למשל אצל רבים מאיתנו מצבים של חוסר שליטה, אי וודאות או כל אי נעימות רגשית יוצרים מצוקה נפשית. חלקנו יודעים איך להתמודד איתה, אחרים פורקים את העומס הנפשי באמצעות אכילה רגשית. בעזרת הטיפול הקוגניטיבי משנים את דפוסי המחשבה ולומדים לקבל את אותם מצבים כחלק טבעי מהחיים איתו יש להשלים; יש ללמוד להתמקד בהיבטים החיוביים של המציאות שסביבנו ולא בבעיות ובלחצים. מי שלומד ומתרגל לעשות זאת זוכה להרגשה בטוחה ורגועה יותר בחייו.

בחיים, לכל אחד ישנם רגעים בהם הוא נאלץ להתמודד עם רגשות ותחושות לא נעימים, אלו יכולים להיות דברים מחי הזוגיות, במקום העבודה או כל דבר אחר הגורם ללחץ נפשי, אך לא כולנו יודעים להתמודד נכון עם הרגשות. החלק השני של הטיפול בהתקפי זלילה הוא טיפול התנהגותי. בטיפול התנהגותי המטופל לומד להתמודד נכון עם רגשותיו, כלומר להכיל ולפרוק רגש בצורה נכונה, בצורה בריאה אשר אינה גורמת לדחף הבולימי. מי שלא למד להתמודד עם הרגשות ולא פיתח סובלנות רגשית עלול להיקלע להתקפי זלילה בלתי נשלטים. הטיפול ההתנהגותי מסייע לפתח את אותה סובלנות רגשית ומלמד את המטופל לפרוק רגשות בצורה יזומה ולא לחכות להתקפים בולימיים. במהלך טיפול לבולמיה לומדים את השיטות לפריקה רגשית יזומה שאינה מערבת אכילה רגשית.

הנחת העבודה של טיפול להפרעת אכילה היא שככל שהמטופל ילמד להימנע מדפוסי המחשבה היוצרים אי שקט נפשי, יחליפם בדפוסי מחשבה חיוביים וגם ילמד להכיל את רגשותיו ולפרוק אותם בצורה בריאה, כך הוא ימנע מהתקפי הזלילה. בעצם טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) מטפל באופן ישיר בגורמים לבעיה.

אם גם לכם ישנם התקפי אכילה בלתי נשלטים הנובעים ממניעים רגשיים, אין סיבה לסבול. פנו לטיפול CBT היום לקבל טיפול בהתקפי זלילה. לא יודעים איך לבחור מטפל? כנסו לקריאה נוספת על איך לבחור מטפל באכילה רגשית >>

דר' אוהד הרשקוביץהפרעת אכילה – איך מטפלים באכילה רגשית?
עוד >>