איך נרשמים לקורס של טיפול עצמי בשיטת CBT ?

איך נרשמים לקורס של טיפול עצמי בשיטת CBT?

היום בעידן האינטרנט והטכנולוגיה מאוד קל להירשם ולהתחיל טיפול עצמי בהתראה קצרה, או אם יש צורך ניתן לעשות זאת מהיום להיום. לדוגמה, בסוף כתבה קצרה זו תמצאו קישור לקורס שפיתח ד"ר הרשקוביץ, פסיכולוג ומומחה לטיפול CBT.

אז איך הדבר מתבצע? פשוט נכנסים לעמוד ההרשמה, משלמים בשלב הראשון של ההרשמה, ומקבלים גישה מיידית לקורס דרך כל מכשיר שמחובר לאינטרנט – מחשב נייד, טאבלט, או סמארטפון.

במסגרת הקורס מקבלים הסברים באמצעות סרטוני וידיאו, בהם ניתן לצפות מכל מכשיר. סרטונים אלו, פרי ידיו של מפתח הקורס, ד"ר הרשקוביץ, מדמים חוויה של טיפול בקליניקה. בנוסף, מקבלים גישה לכלים אותם צריך להוריד ולתרגל במהלך השבוע, כמו גם שניתנת גישה לטבלאות רלוונטיות ולהסברים על הכלים הנ"ל.
תהליך ההרשמה בכללותו לוקח פחות משתי דקות.

עדיין לא בטוחים?

ניתן גם להתרשם מהשיעור הראשון בקורס ללא הרשמה, ולחוות טעימה מההסברים הניתנים במהלך הקורס. כמו כן ישנה אפשרות לבקש החזר על דמי ההרשמה במהלך החודש הראשון, כך שבאמת אין מה להפסיד.

בואו כנסו וקבלו מידע נוסף על הקורס, או התחילו  כבר היום לשפר את איכות החיים שלכם:

 

טיפול עצמי CBT

 

 

דר' אוהד הרשקוביץאיך נרשמים לקורס של טיפול עצמי בשיטת CBT ?
עוד >>

מה הם היתרונות של טיפול עצמי בשיטת CBT ?

מה הם היתרונות של טיפול עצמי בשיטת CBT ?

קיימים לא מעט יתרונות לטיפול עצמי בשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) במתכונת של קורס אינטרנטי, ויחד עם זאת ישנם כמה חסרונות בטיפול CBT קונבנציונלי מול מטפל. בואו נבחן את שני אלו, ונתחיל דווקא מחסרונות הטיפול הקונבנציונלי.

מבין הקשיים שניתן למנות, כשחושבים על המורכבות הקיימת בטיפול קונבנציונלי, ניתן להתייחס לנקודות הבאות. בארץ לא תמיד קל למצוא מטפל מוסמך ב-CBT, ואחד כזה שנגיש וממוקם קרוב למקום מגוריכם. בחיים העמוסים שאנו מנהלים זה לא טריוויאלי לפנות זמן כל שבוע, תוך הקרבת זמן אותו היינו יכולים לנצל בקרב בני משפחה או חברים. העלויות של טיפול קונבנציונלי הן גבוהות במידה ניכרת מהעלויות של טיפול עצמי דרך קורס, ועבור אנשים מסוימים גורם זה מטה את כפות המאזניים. ישנם אנשים שיתקשו או יתביישו לשתף אדם זר בחוויות אישיות ורגשות, בעוד בטיפול עצמי נהנים מגורם האנונימיות. כמו גם שברמה הטכנית טיפול דרך קורס אינטרנטי מאפשר לכם לחזור על חומרים וכלים טיפוליים כמה פעמים שתרצו, ואין חשש שמשהו ישכח או שיהיה צורך לחזור על דברים שנאמרו בפגישות יקרות נוספות.

כמו כן, ישנם מספר יתרונות ייחודיים לטיפול עצמי בקורס אינטרנטי. החל מכך ששיטה זו מאפשרת להתקדם בקצב יותר איטי, פחות מלחיץ, ובעיקר כזה שמותאם לסגנון האישי שלכם. אם לוח הזמנים שלכם אינו קבוע או מגביל בדרך אחרת, תוכלו לעבור על חומרי הקורס ולהשלים אותו בשעות לא קונבנציונליות שנוחות רק לכם. ויותר מכך ניתן לבצע את השיעורים בכל מקום ומכל מכשיר המחובר לאינטרנט. יתרון ייחודי נוסף הוא שניתן להתייעץ עם המנחה-מפתח של הקורס מתי שרק רוצים במסגרת קבוצה סגורה, במקרה ומתעורר קושי במשהו. הדבר אגב מתבצע ללא עלות נוספת, ובנוסף נהנים מהידיעה שהמנחה-מפתח של הקורס הוא מומחה בכיר בתחום ה-CBT.

 

טיפול עצמי CBT

 

ד"ר הרשקוביץ פיתח תכנית ייחודית לטיפול עצמי בשיטת ה-CBT. בתוכנית מקבלים את אותם הסברים שמקבלים בקליניקה על הבעיות ועל הטיפול בהן. מקבלים את אותם כלים להורדה מהאתר ולתרגול, וגם מקבלים את האפשרות למענה אישי, במידת הצורך, בעזרת קבוצת תמיכה סגורה או בעזרת פגישות אישיות. התוכנית לטיפול עצמי מהווה אופציה טובה במקרים הבאים:

  • למי שלא מוצא מטפל עם הכשרה רשמית ב-CBT קרוב לבית
  • למי שאין לו זמן להגיע לטיפול בפגישה אישית כל שבוע
  • למי שאין לו תקציב להוציא על טיפול אישי כל שבוע
  • למי שלא מרגיש בנוח כרגע לשתף אנשים אחרים בנושאים רגישים
  • למי שיש לו מוטיבציה גבוהה לעבוד לבד

לפרטים נוספים על התוכנית לטיפול עצמי באינטרנט לחצו על הקישור הבא:

לפרטים נוספים על התוכנית לטיפול עצמי באינטרנט >>

 

דר' אוהד הרשקוביץמה הם היתרונות של טיפול עצמי בשיטת CBT ?
עוד >>

האם ניתן לשלב טיפול עצמי עם טיפול אצל מטפל?

האם ניתן לשלב טיפול עצמי עם טיפול אצל מטפל?

יש אנשים המעוניינים ללמוד CBT לבד אך הם דואגים שזה לא יספיק להם, שהם לא יצליחו או שהם לא יהיו מסוגלים להבין את הכל. הדאגה המרכזית בד"כ מתרכזת בכך שיהיה להם כלי יעיל לטיפול עצמי אך הם ירגישו בחוסרו של מטפל. לאמיתו של דבר בהחלט ניתן לשלב בין השניים, כאשר טיפול עצמי אמור להיות משאב שנותן למטופל את כל הכלים שהוא צריך כדי להצליח, להבין, ללמוד ולתרגל עם האמצעים הטיפוליים.

יחד עם זאת, יש מטופלים המתקשים לזהות דפוסים בעיתיים אותם צריך לשנות, ולכן הם גם לא מצליחים להתקדם. לפעמים הם מרגישים שקשה מדי לעבוד עם הכלים שניתנו, או שהם הופכים למוצפים בקשיים אישיים ובגלל זה הם לא מצליחים בטיפול. למרות שקורס טוב אמור לקחת בחשבון תופעות כאלו ולהתייחס אליהן, בכל זאת יש מטופלים שיעדיפו מענה מול מטפל בפגישות אישיות. לכן ניתן לשלב בין טיפול עצמי לטיפול בעזרת מטפל, ובחלק מן המקרים אף מומלץ לשלב בין השניים.

מה שכן, חשוב להגיע למטפל שמכיר את שיטת הטיפול העצמי, ובעיקר את הפרוטוקול המאפשר התאמה בין חומר הלימוד העצמי לתוכן המפגשים בקליניקה. בצורה זו נמנעים קונפליקטים, מבטיחים התאמה וניתן לשלב את השניים בהצלחה. למשל בקורס לטיפול עצמי של ד"ר הרשקוביץ קיימת אפשרות לכל הנרשמים להצטרף לקבוצה סגורה המיועדת להתייעצות עם דר' הרשקוביץ. בקבוצה זו ניתן להתייעץ, לשאול שאלות ולקבל עזרה בכל נושא ובכל בעיה במהלך המסע לטיפול עצמי במסגרת הקורס.

נוסף לכך בחלק מהתוכניות לטיפול עצמי קיימת אפשרות לקבוע פגישות אישיות עם מטפל, פגישות המיועדות לתגבר את העבודה הנעשית במסגרת התכנית לטיפול העצמי. בעזרת פגישות אלו המטפל עוזר למטופל להתגבר על מכשולים שהוא לא מצליח להתגבר עליהם לבד, המטפל עוזר לזהות דפוסים שהמטופל לא מצליח לזהות לבד, הוא עוזר להתמודד עם תופעות רגשיות שהמטופל לא מאמין שהוא יוכל להתמודד עמן, ולתת הכוונה הרבה יותר אישית במרבית המקרים.

לא מדובר על משהו שהוא חובה לרוב המטופלים אבל מי שמרגיש שהוא זקוק לאופציה, היא בהחלט נמצאת על השולחן בחלק מהקורסים לטיפול עצמי. לא בכל הקורסים יש אפשרות כזו (זה לא מובן מאליו), אך בקורס לטיפול עצמי של דר' אוהד הרשקוביץ האפשרות לכך קיימת ובמידה ואופציה זו חשובה לך מומלץ לבחור קורס שהדבר זמין בו. אם אתם רוצים ללמוד עוד על קורס הטיפול עצמי של ד"ר אוהד הרשקוביץ, בבקשה לחצו על הקישור הבא:

לפרטים נוספים על התוכנית לטיפול עצמי באינטרנט >>

 

טיפול עצמי CBT

דר' אוהד הרשקוביץהאם ניתן לשלב טיפול עצמי עם טיפול אצל מטפל?
עוד >>

מהם אחוזי ההצלחה של טיפול עצמי בחרדה?

מהם אחוזי ההצלחה של טיפול עצמי עבור חרדה בשיטת CBT?

נמצא שטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) הוא בין הטיפולים הכי יעילים, אם לא הטיפול הכי יעיל בספקטרום של חרדות. הדבר היחיד שנמצא כיותר יעיל עבור חרדה הוא טיפול CBT בשילוב עם טיפול תרופתי, דבר שנעשה לרוב במקרים קשים. ברוב הגדול של המקרים, טיפול CBT הוא טיפול מאוד אפקטיבי וצריך לומר זאת.

לגבי טיפול עצמי בשיטת CBT. מחקרים* הצליחו להראות שחלק מהתוכניות שפותחו על ידי אנשי מקצוע בכירים ומומחי CBT נמצאו כיעילות באותה מידה, אם לא יותר, מאשר טיפול מול מטפל. ברוב המחקרים זה נע בין 80%-60% הצלחה, אך כמובן שישנם אלמנטים המורידים את אחוז ההצלחה. כמו למשל: כמה המטופל מגויס לטיפול מלכתחילה, כמה המטופל מקפיד לתרגל את הכלים שהוא מקבל על בסיס שבועי, כמה הוא מחויב ומתמיד בתהליך, כמה הוא ממשיך להגיע ועושה מאמץ ללמוד. חשוב לבדוק גם אם ישנן גורמים העומדים בסתירה לטיפול, כמו מטופלים הסובלים מהתמכרויות שונות, מטופלים בעלי בעיות נוירולוגיות וקוגניטיביות, או רקע של בעיות פסיכוטיות. מדובר על מטופלים שהרקע שלהם פחות מתאים לקהל היעד של תוכניות אלו.

 

טיפול עצמי CBT

 

ד"ר הרשקוביץ פיתח תכנית ייחודית לטיפול עצמי בשיטת ה-CBT. בתוכנית מקבלים את אותם הסברים שמקבלים בקליניקה על הבעיות ועל הטיפול בהן. מקבלים את אותם כלים להורדה מהאתר ולתרגול, וגם מקבלים את האפשרות למענה אישי, במידת הצורך, בעזרת קבוצת תמיכה סגורה או בעזרת פגישות אישיות. התוכנית לטיפול עצמי מהווה אופציה טובה במקרים הבאים:

  • למי שלא מוצא מטפל עם הכשרה רשמית ב-CBT קרוב לבית
  • למי שאין לו זמן להגיע לטיפול בפגישה אישית כל שבוע
  • למי שאין לו תקציב להוציא על טיפול אישי כל שבוע
  • למי שלא מרגיש בנוח כרגע לשתף אנשים אחרים בנושאים רגישים
  • למי שיש לו מוטיבציה גבוהה לעבוד לבד

לפרטים נוספים על התוכנית לטיפול עצמי באינטרנט לחצו על הקישור הבא:

https://lp.cbtnest.com/טיפול-עצמי-חרדות-cbt/

 


*קישורים למחקרים:
דר' אוהד הרשקוביץמהם אחוזי ההצלחה של טיפול עצמי בחרדה?
עוד >>