ד"ר אוהד הרשקוביץ

פסיכולוג CBT

קורס CBT לטיפול עצמי

קורס CBT באינטרנט לטיפול עצמי

טיפול CBT בקליניקה

פגישה בקליניקה עם מטפל CBT

טיפול פסיכולוגי מקוון

פסיכולוג CBT בסקייפ / ZOOM

פרוטוקול טיפולי טרנס-דיאגנוסטי CBT-TIME

דר אוהד הרשקוביץ - פסיכולוג CBT
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פרוטוקול טיפולי טרנס-דיאגנוסטי
"CBT-TIME"

דר' אוהד הרשקוביץ סיים את לימודי הפסיכולוגיה בארה"ב והוא מטפל כמעט 20 שנה במגוון רב של בעיות, בשיטת הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי (CBT). במהלך השנים הוא נוכח לדעת שכל הסימפטומים השונים, לא משנה אם מדובר בפוביה, OCD, הפרעות אכילה או חרדה, יושבים על אותו ציר טעויות מבחינות של התנהגות, דפוסי חשיבה והתמודדות עם רגש. לכן במהלך השנים הוא פיתח פרוטוקול טיפולי אחיד טרנס-דיאגנוסטי, הנקרא פרוטוקול "CBT-TIME". מדובר על פרוטוקול מאוחד, המאגד את הטיפול בכל הסימפטומים השונים. כבר שנים שד"ר הרשקוביץ מטפל בעזרת פרוטוקול זה בכל מיני בעיות בהצלחה, כשהטיפול הממוצע הוא טיפול קצר של כמה חודשים המייצר שינוי סימפטומטי משמעותי עבור המטופלים.

הפרוטוקול של דר' הרשקוביץ שונה מפרוטוקולים סטנדרטים המתמקדים בסט סימפטומים מסוים. למשל כיום קיימים פרוטוקולים עבור הפרעות אכילה, פוסט-טראומה, OCD, ועבור חרדות. אולם פרוטוקולים אלו הם מאוד נקודתיים, הם מתמקדים בסימפטומים עצמם, וחלקם מפספסים את המנגנון הרגשי היושב מאחורי בעיות אלו. למשל בעיות של פוביה, OCD, הפרעות אכילה או חרדה מגיעות לעיתים תכופות בשילוב בעיות של ביטחון עצמי הכוללות פרפקציוניזם, ביקורת עצמית, שתלטנות יתר והימנעות. תופעות לוואי אלו הן בדרך כלל לא הסיבה לתחילת הטיפול או הפוקוס בטיפול עצמו, אך הן כן משפיעות באופן שלילי על חייו של המטופל, כמו גם שהן חלק מאותו דפוס או סט של סימפטומים. מסיבה זו יש הגבלה לפרוטוקולים המסורתיים שמתמקדים רק בסט מסוים ומוגבל של סימפטומים.

פרוטוקול "CBT-TIME" מתייחס לכל המנגנון הרגשי, וזה כולל התייחסות לאמונות יסוד של ביטחון עצמי הגורמות לא רק לסימפטומים אלא גם לסימפטומים הנלווים כפי שהם תוארו כרגע. זה הוא היתרון  הגדול בפרוטוקול טרנס-דיאגנוסטי.

הפרוטוקול שדר' הרשקוביץ פיתח הוא מאוד מובנה, מאוד ברור ויש לו שלושה מוקדים. קוגניטיבי, רגשי והתנהגותי. במוקד הקוגניטיבי הוא מתייחס לעיוותי חשיבה, לאמונות יסוד של ביטחון עצמי, ולזמן שאנחנו משקיעים במחשבות שפוגעות בנו. במוקד הרגשי הוא מתייחס ליכולת להכיל רגש, וגם ליכולת ליהנות מרגשות מחזקים. במוקד ההתנהגותי הוא מתייחס לדפוסי התנהגות רגשיים, כמו "הילחם או ברח", הימנעות, שתלטנות, בריחה, פרפקציוניזם, צורך בוודאות, והוא גם מתייחס לפורקן אדפטיבי ובריא של רגשות. להחצין רגשות בצורה בריאה יותר, וגם להפריע או להתערב בהתנהגויות לא בריאות כפי שניתן לראות בטקסים שונים כמו תלישת שיערות, כסיסת ציפורניים וחיטוט בעור או בהתנהגויות התמכרותיות שונות כמו קנייה כפייתית, הימורים כפייתיים וקלפטומניה. לסיכום, ישנם שלושה מוקדים בפרוטוקול זה, דרכם המטופל לומד לזהות ולשנות דפוסים לא בריאים ולהחליפם בדפוסים יותר בריאים, אותם הוא מתרגל במהלך הטיפול.

פרוטוקול CBT-TIME הינו הבסיס לפיתוח של הקורס של דר' אוהד הרשקוביץ לטיפול עצמי באינטרנט.

לפרטים על הקורס לטיפול עצמי >>

דילוג לתוכן