השפעת נגיף הקורונה על אנשים הסובלים מהיפוכונדריה

פודקאסט: בריא בראש

פוסטים חדשים

קורונה היפוכונדריה

השפעת נגיף הקורונה על אנשים הסובלים מהיפוכונדריה 

בעוד ארצות רבות סובלות מהתפרצות נגיף הקורונה, אנשים הסובלים מהיפוכונדריה בכל
העולם נכנסים לתחושת מועקה עקב המצב. בכל יום זה הופך ליותר מסובך להימנע מהיחשפות
לתכנים זורעי בהלה בערוצי החדשות ובמדיה החברתית. יתר על כן, אנו נחשפים כל יום
לנתונים על מחסור בנייר טואלט ברשתות השיווק, כמות האנשים הנאלצים לבלות זמן
בבידוד ביתי ועליה בכמות הנדבקים בנגיף.

עבור אדם הסובל מהיפוכונדריה מצבים כגון אלו מהווים טריגר לסימפטומים של חרדה,
המפריעים לניהול תקין של חיי היומיום. מדובר על סיטואציה חוזרת ונשנית, ובעיקר
מדובר על סיטואציה מפחידה, מעייפת ושוחקת.

אז איך יוכל אדם הסובל מהיפוכונדריה להתמודד במצב חדש ושברירי זה? אי אפשר לעשות
פה רדוקציה לאמצעי זהירות בסיסיים כמו שטיפת ידים, צמצום המגע הציבורי, ודיווח על
תסמינים במידה ויש כאלו. עבור אדם הסובל מהיפוכונדריה זה לא מספיק לקיים אמצעי
זהירות אלו, כי סימפטומים חרדתיים ימשיכו להופיע.

חרדה גורמת לנו לעשות הערכת יתר לסיכון והערכת חסר ליכולת שלנו להתמודד. למשל,
כשאדם הסובל מהיפוכונדריה ניצב בפני ידיעה מסוג "השפעת הורגת יותר אנשים
מנגיף הקורונה", זה רק יגרום לאותו אדם לחשוש גם מקורונה וגם משפעת.

היפוכונדריה היא בעיה ידועה וקיימת, לא מדובר פה על אנשים בעלי נטייה להגזים ולהתנהג
בצורה דרמטית. לעיתים תכופות מדובר על אנשים שחוו טראומה המתקשרת למצב בריאותי
אישי או משפחתי, טראומה זאת מזינה את התפיסות של ההיפוכונדריה. פעמים אחרות,
היפוכונדריה היא הסתעפות של בעיה חרדתית מסוג שונה, כמו פוביה חברתית, הפרעת חרדה
כללית או הפרעה טורדנית כפייתית.

התמודדות עם היפוכונדריה בעת מצב משבר, דוגמת משבר הבריאות הנוכחי לאור הנגיף
קורונה, אפשרית בעזרת עצות לעזרה עצמית המובאות כאן בפניכם:

  • אל תהססו לחלוק ברגשות ובדאגות שלכם בפני בן משפחה, רופא או בפני גורם מטפל. זה לא
    יגרום לדאגות שלכם להיעלם אך תוכלו לדעת שיש ברשותכם מרחב בטוח שבמסגרתו תוכלו
    להשמיע את קולכם, כמו גם לשמוע דברי אישוש ותמיכה.
  • הגבילו את ההיחשפות לחדשות ולמדיה חברתית, למשל במהלך גלישה באינטרנט הפסיקו לעקוב אחרי ערוצי מדיה חברתית בהם דנים בנגיף הקורונה ללא הפסקה .
  • תדאגו כל יום לעסוק בפעילויות המשרות עליכם שקט ורגיעה, או נסו את ידכם בפעילויות חדשות שכאלו. מדובר על זמן מעולה להיחשף ולהתנסות ביוגה, מדיטציה ויצירה אומנותית.
  • הגבירו חשיבה ביקורתית ונסו להבין האם ידיעה מבהילה שנחשפתם אליה היא אמינה או שמדובר על פייק ניוז. הכוונה היא בעיקר לידיעות המתפרסמות ברשתות חברתיות, אבל גם לידיעות המגיעות אליכם מהציבור הרחב.
  • במידה וזה נראה סביר שתצטרכו לשבת בבידוד ביתי בקרוב, זה יכול לעזור אם תתכוננו לכך ברמה המעשית על ידי קניית מצרכים מתאימים ומוצרי טואלטיקה. הידיעה ש'אנו מוכנים' מניחה
    את הדעת ומרגיעה את המחשבות.

אנו צריכים להישמע להנחיות בדבר נגיף הקורונה ובו זמנית לא לתת לחרדה להשתלט על חיינו.
אם אתם מתקשים לשמור על שיווי משקל נפשי נוכח ההיפוכונדריה ממנה אתם סובלים, אל
תהססו לפנות לקבלת תמיכה כדי להתמודד עם הפחדים שלכם. מדובר על דרך פשוטה ויעילה
להעצמה אישית.

וודאי שמתם לב שתחושת החרדה עולה כשאנו ניצבים מול הרגשה ש'אין לנו את הכלים או
המשאבים להתמודד עם המצב'. אך אצל רובנו קיימת גם הבנה וגם יכולת בנוגע לאיך
מתמודדים עם מצבים שונים. נקודת התחלה טובה היא ביצירת רשימה של חוזקות אישיות,
כמו גם הצלחות מהעבר.

נגיף הקורונה לא צריך להעצים לכם את ההיפוכונדריה אלא אם אתם נותנים לו את הכוח
לעשות זאת. קחו את הכוח בחזרה והחליטו להישאר בשליטה על חייכם.  

הצטרפות לרשימת דיוור

קבלת עדכונים למייל

Secured By miniOrange