ד"ר אוהד הרשקוביץ

פסיכולוג CBT

קורס CBT לטיפול עצמי

קורס CBT באינטרנט לטיפול עצמי

טיפול CBT בקליניקה

פגישה בקליניקה עם מטפל CBT

טיפול פסיכולוגי מקוון

פסיכולוג CBT בסקייפ / ZOOM

שאלות נפוצות (FAQ) על טיפול אצל ד"ר אוהד הרשקוביץ

שאלות נפוצות טיפול CBT

בשנים האחרונות הפך טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) לטיפול פסיכולוגי פופולארי ומועדף לקשת רחבה של בעיות פסיכולוגיות והפרעות נפשיות.

איך מתבצע הטיפול אצל ד"ר אוהד הרשקוביץ? מהו אורך הטיפול? כל התשובות לשאלות הכי חשובות והכי שכיחות.

ד"ר אוהד מתמחה בטיפול והקלה במגוון גדול של הפרעות נפשיות וביניהן: הפרעות חרדה למיניהן, הפרעות OCD, אכילה,  ניהול כעסים, דיכאון וכל מיני נושאים שקשורים לדימוי עצמי.
לרשימה המלאה של הפרעות בהן ד"ר אוהד מטפל >>

מוכח היום כי טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי – הוא היעיל ביותר להפרעות חרדה, OCD וכל צורותיהם; מדובר בטיפול ממוקד וקצר טווח. כך שאין יותר שום סיבה טובה לסבול.

תוך יחסית זמן קצר, אתם יכולים להקל על חייכם באופן משמעותי, להחזיר את המושכות לידיכם ולשפר את איכות החיים לאין שיעור.

יתרונות בולטים בטיפול CBT מול טיפול פסיכודינאמי רגיל:

  1. CBT הוא טיפול קצר טווח ובעל מסגרת מובנית ומוגדרת – טיפול פסיכודינאמי יכול להימשך שנים. ההשלכות הן גם בזמן ההשקעה וגם ברמה הכלכלית.
  2. טיפול CBT נותן מענה ממוקד לסימפטומים ברורים ומדויקים והתוצאות מהירות (בהתאם להשקעת המטופל). טיפול פסיכודינאמי יותר רחב ו"מפוזר" ולוקח הרבה זמן להתמקד.
  3. בניגוד לטיפול פסיכודינאמי בו המטפל הוא בעיקר פאסיבי בעמדת הקשבה, בטיפול CBT המטפל אקטיבי ופעיל בתהליך.

לקריאה נוספת על טיפול CBT >>

טיפול ממוצע אורך 10-20 פגישות שבועיות. כמובן שישנם פרמטרים אישיים שונים שמשפיעים על אורכו של הטיפול כגון רמת ההפרעה וחומרתה, שיתוף הפעולה ומחויבותו של המטופל לתרגולים וכן סוג ההפרעה עצמה. לדוגמא,  טיפול בניהול כעסים הינו יחסית קצר לעומת טיפול בהפרעות אישיות שהן יותר מורכבות ומצריכות טיפול יותר ארוך.

ד"ר הרשקוביץ מציע 3 שיטות טיפול: קורס CBT לטיפול עצמי, טיפול ב-ZOOM או סקייפ, וטיפול בקליניקה.  

במסגרת הטיפול בקליניקה, לאחר פגישת אבחון והערכה, מגבשים תכנית טיפולית ולאחר מכן נפגשים פעם בשבוע 50 דקות. בפגישות האישיות עם המטפל עובדים על זיהוי של דפוסים לא בריאים. מה כוונה? דפוסים מחשבתיים שתוקעים אותנו או מכניסים אותנו ללחצים גדולים, וכמובן התנהגות נלווית שנובעת מכך. שני אלו ביחד או לחוד גורמים לרגשות קשים וסימפטומים לא רצויים. במהלך הפגישות מקבל המטופל כלים שונים שמתאימים לו לתרגול בבית כדי להחליף את הדפוסים.
לקריאה נוספת על טיפול CBT >>

  • כלים שמטרתם שינוי של דפוסי חשיבה: שלב זיהוי, כלים למה שנקרא "אתגור" של מחשבות קיימות והחלפתן.
  • כלים שמיועדים לשנות דפוסי התנהגות: אופציות לנסות פעולה אחרת שמרגיעה, תגובה אחרת כמובן ממה רגילים.
  • טכניקות הרגעה: כלים שונים שמטרתם לפני הכל להרגיע את הנשימה, את הגוף, את המחשבה לפני החרפת המצב והגעה חלילה להתקפי חרדה למשל.

ד"ר הרשקוביץ מציע אפשרות לטיפול מקוון או פרונטלי.

במסגרת הטיפול הפרונטלי, הפגישות מתקיימות בקליניקה וישנו חלק מהותי של תרגול בשטח – כל מקום בו המטופל חווה קושי הינו אפשרי. אלו המקומות בהם נעזרים ומיישמים את הכלים שמקבלים בטיפול.

מחקרים הצביעו בגדול על אחוזי ההצלחה בין 60-80% בטיפולים ברוב ההפרעות, שאלו נחשבים לאחוזים גבוהים מאוד בעולם הטיפולי, ומשקפים את האחוזי הצלחה בטיפול אצל ד"ר הרשקוביץ. 

ד"ר הרשקוביץ לא דורש ולא מספק טיפול תרופתי. במידת הצורך ואם המטופל מעוניין, ניתן להפנותו לפסיכיאטר מוסמך לשילוב טיפול תרופתי.

טיפול הוא דבר דיסקרטי, אישי וסודי ולכן לא ניתן להעביר שמות של מטופלים. עם זאת, בידינו מכתבי תודה רבים והמלצות בעילום שם.
למאגר מכתבי תודה והמלצות >>

בשיחת טלפון קצרה אפשר פשוט לקבוע פגישה ראשונית אצלנו. משם הכל כבר יוסבר ויוחלט יחד איתך.

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לפודקאסט "בריא בראש":

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

איך לבחור מטפל CBT

איך לבחור מטפל CBT מתאים?

טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) נחשב, כיום, לטיפול האפקטיבי ביותר להתמודדות עם הפרעות חרדה ודיכאון מסוגים שונים, פוסט טראומה (PTSD), הפרעה אובססיבית כפייתית (OCD), בעיות

למה דווקא לפנות לטיפול CBT על פני טיפולים אחרים?

מטרת טיפול CBT הינה לסגל אמונות ודפוסי חשיבה רציונאליים ומציאותיים שיאפשרו אימוץ התנהגות פונקציונאלית ופרודוקטיבית יותר.
שיטה זו הוכחה מבחינה מחקרית וקלינית כטיפול יעיל להתמודדות עם הפרעות ספציפיות, בהשוואה לשיטת טיפול אחרות, כגון טיפול פסיכו-דינאמי, EMDR וכו'

מה הקשר בין טיפול CBT לדימוי העצמי שלנו?

דימוי עצמי מוגדר כדרך שבה אנו תופסים ומגדירים את עצמנו.
הדימוי העצמי שלנו מתפתח, למעשה, לאורך תקופת הילדות וההתבגרות, אך הוא דינאמי ונתון לשינוי עקב תהליכים חיצוניים ופנימיים שעוברים עלינו.

דילוג לתוכן