דיבור פנימי שלילי

כשאנשים סובלים מחרדות באופן כללי – ומחרדת נהיגה באופן ספציפי – ישנה נטייה לדיבור פנימי שלילי, כלומר למחשבות שליליות.

כיצד נוכל לשנות הרגל שלילי זה?

באמצעות העלאת חלופות הגיוניות, מציאותיות וחיוביות – למחשבות השליליות ולאמונות השגויות.

לדוגמא מול מחשבות שגויות מסוג : "כנראה שלעולם לא אוכל לנסוע בלי פחד" או "אולי אשאר מוגבל כל חיי", תוכלו להעלות מחשבות מתקנות הגיוניות מסוג: "אם החברים שלי, השכנים וכד' נוהגים ללא בעיה- אז גם אני יכול" או " גם אני מסוגל להתגבר על הפחד שלי" "אני אצליח לשלוט במחשבות שלי" וכד'.

תיקוני מחשבות כאלו , חשוב שיעשו מספר פעמים ביום.

ניתן לרשום ,או להקליט את המחשבות המתקנות מבוססות ההיגיון ולהקשיב להן מספר פעמים במהלך היום.

אם תקפידו לעשות זאת מספר שבועות (שבועיים- שלוש ) באופו עקבי ורציף – עוצמת החרדה תקטן , ואת הדיבור הפנימי השלילי – יחליף הדיבור החיובי, המציאותי התואם את העובדות.

 

זיהיתים דוגמאות לדיבור פנימי שלילי אצלכם? שתפו למטה!

 

ביקרו 212 פעמים, 3 ביקורים היום

פורסם ב- בעיות ו-דימוי עצמי / ביטחון עצמי

הוסף חוות דעת

עליך להיות מחובר על מנת להוסיף חוות דעת.