לגזור ולשמור: 10 טיפים למניעת התקפי חרדה

אין תגובות

כל מי שחווה התקף חרדה יודע כי מדובר ברגעים, קצרים אמנם, שמגיעים משום מקום. אלו רגעים קשים ומפחידים במיוחד, שנדמה כי לעולם לא תצא מהם- הדופק טס, אתה מקשה לנשום, המחשבות מעורפלות, אתה חווה אי שקט וחוסר מנוחה ולא מצליח בשום אופן להירגע, אתה מרגיש כאילו אתה חווה התקף לב ועומד למות או לחלופין, עומד להשתגע.

לפניך כמה טיפים וטכניקות שיסייעו לך לשלוט בהתקפי חרדה וגם לנסות ולהפחית את תדירותם :

1. נהל אורח חיים רגוע ומאוזן – הטיפ הראשון לטיפול בחרדות הוא לנסות ולהימנע, במידת האפשר, מהלחצים שמעודדים התפרצות של התקפי חרדה- הקפד על שינה טובה, מנוחה וצא לחופשות.

2. תזונה נכונה–  הפחת קפאין, סוכרים ומזונות שמנים מהתפריט שלך- כל אלה הוכחו כיעילים בהפחתת התקפים.

3. נשום עמוק והרפה את השרירים– נסה למנוע מההתקף להחריף- אם אתה מרגיש שהתקף חרדה בדרך, נשום נשימות עמוקות והרפה את השרירים בטכניקה של מתיחה והרפיה- התמקד כל פעם באזור אחר, מתח את השרירים למספר שניות והרפה, ואל תשכח לנשום.

4. הרגש את הגוף שלך – מתח את הזרועות למעלה, גע באצבעות, ברגליים- בקיצור, תחוש את עצמך. זה עשוי לעזור להרגיע את תחושת חוסר השליטה וחוסר הגבולות, ולשים גבול לחרדה.

5. שנה אווירה – זה יכול להיות שינוי של הסביבה או פשוט מיקוד במשהו אחר. כשאתה מתחיל לזהות סימנים של התקף, נסה להתמקד בכל דבר אחר- תשיר שיר שאתה אוהב במיוחד, ספר לעצמך בדיחה-  כל דבר שעשוי לעצור את תהליך המחשבה השלילית שמביא להתקפי חרדה. מרגע שמצאת משהו שעובד בשבילך- זכור אותו ודבוק בטכניקה הזו בפעם הבאה.

6. נהל יומן התקפי חרדה – כתוב ביומן טכניקות שסייעו לך להתמודד עם התקפים קודמים, מספרי טלפון של הרופא המטפל שלך, קו חירום או כל אדם שסייע לך בעבר או עשוי לסייע לך להתמודד עם ההתקף- כך שאם תחוש שהתקף החרדה יוצא משליטה, תוכל לבקש עזרה, ובקלות.  שמור יומן כזה בכל מקום בו אתה שוהה זמן רב – בבית, ברכב ואפילו במקום העבודה שלך.

7. אל תישאר לבד – אל תתבייש לשתף אנשים קרובים במה שקורה לך. הבושה, הבדידות והתחושה שאף אחד לא מסוגל להבין מה אתה עובר, עשויות להגביר את החרדה. כאשר אתה חווה התקף, פנה לאדם קרוב, שאתה יודע שתוכל לסמוך עליו במצבים כאלה, ובקש את עזרתו- דבר איתו בטלפון, בקש שיבוא לשהות איתך פיזית- העיקר שתרגיש שאתה לא לבד במערכה.

8.  אל תפחד מההתקף – פחד מגביר פחד. פחד מהתקף חרדה מגביר הפרעות חרדה ולכן, לפעמים דווקא הניסיון להימנע מהתקפים כאלה, עלול להגביר אותם. זכור כי בסך הכל, התקף נמשך זמן מוגבל, קבל את זה והרפה מהפחד.

9. נסה טיפול תרופתי– ישנן תרופות מרשם שהוכחו כיעילות בהפחתת התקפים. אולם, זכור כי זהו פתרון לטווח הקצר בלבד ועדיף לפנות לטיפול שיסייע בהתמודדות עם הגורמים להתקפים.

10. פנה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול CBT הוכח כיעיל ביותר לטיפול בהפרעות חרדה – הוא פועל להתמודדות עם התקפי החרדה במישור החשיבתי וגם מעניק כלים פרקטיים להתמודדות.

אם אתה סובל מהתקפי פאניקה לעיתים קרובות ומרגיש ששגרת החיים שלך נפגעת, זה הזמן לקחת את ההתמודדות צעד אחד קדימה ולפנות לטיפול שעשוי לשפר משמעותית את חיי  היומיום שלך.

לפרטים נוספים אודות טיפול CBT בהתקפי חרדה אנא השאר את פרטיך



צור קשר

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)

דר’ אוהד הרשקוביץ הינו פסיכולוג המתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), ומטפל בפתח תקווה. פניות בטלפון 03-9411808 או לחלופין בקרו בפרופיל שלו וקבעו פגישה כאן: http://bit.ly/dr_ohad

דר' אוהד הרשקוביץ (פתח תקווה)לגזור ולשמור: 10 טיפים למניעת התקפי חרדה

פוסטים דומים

כתיבת תגובה