ד"ר אוהד הרשקוביץ

פסיכולוג CBT

קורס CBT לטיפול עצמי

קורס CBT באינטרנט לטיפול עצמי

טיפול CBT בקליניקה

פגישה בקליניקה עם מטפל CBT

טיפול פסיכולוגי מקוון

פסיכולוג CBT בסקייפ / ZOOM

מהם אחוזי ההצלחה של טיפול עצמי בחרדה?

מהם אחוזי הצלחה של טיפול עצמי בחרדה?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מהם אחוזי ההצלחה של טיפול עצמי עבור חרדה בשיטת CBT?

נמצא שטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) הוא בין הטיפולים הכי יעילים, אם לא הטיפול הכי יעיל בספקטרום של חרדות. הדבר היחיד שנמצא כיותר יעיל עבור חרדה הוא טיפול CBT בשילוב עם טיפול תרופתי, דבר שנעשה לרוב במקרים קשים. ברוב הגדול של המקרים, טיפול CBT הוא טיפול מאוד אפקטיבי וצריך לומר זאת.

לגבי טיפול עצמי בשיטת CBT. מחקרים* הצליחו להראות שחלק מהתוכניות שפותחו על ידי אנשי מקצוע בכירים ומומחי CBT נמצאו כיעילות באותה מידה, אם לא יותר, מאשר טיפול מול מטפל. ברוב המחקרים זה נע בין 80%-60% הצלחה, אך כמובן שישנם אלמנטים המורידים את אחוז ההצלחה. 

כמו למשל: כמה המטופל מגויס לטיפול מלכתחילה, כמה המטופל מקפיד לתרגל את הכלים שהוא מקבל על בסיס שבועי, כמה הוא מחויב ומתמיד בתהליך, כמה הוא ממשיך להגיע ועושה מאמץ ללמוד. 

חשוב לבדוק גם אם ישנן גורמים העומדים בסתירה לטיפול, כמו מטופלים הסובלים מהתמכרויות שונות, מטופלים בעלי בעיות נוירולוגיות וקוגניטיביות, או רקע של בעיות פסיכוטיות. מדובר על מטופלים שהרקע שלהם פחות מתאים לקהל היעד של תוכניות אלו.

 

טיפול עצמי CBT

ד"ר הרשקוביץ פיתח תכנית ייחודית לטיפול עצמי בשיטת ה-CBT. בתוכנית מקבלים את אותם הסברים שמקבלים בקליניקה על הבעיות ועל הטיפול בהן. מקבלים את אותם כלים להורדה מהאתר ולתרגול, וגם מקבלים את האפשרות למענה אישי, במידת הצורך, בעזרת קבוצת תמיכה סגורה או בעזרת פגישות אישיות. התוכנית לטיפול עצמי מהווה אופציה טובה במקרים הבאים:

  • למי שלא מוצא מטפל עם הכשרה רשמית ב-CBT קרוב לבית
  • למי שאין לו זמן להגיע לטיפול בפגישה אישית כל שבוע
  • למי שאין לו תקציב להוציא על טיפול אישי כל שבוע
  • למי שלא מרגיש בנוח כרגע לשתף אנשים אחרים בנושאים רגישים
  • למי שיש לו מוטיבציה גבוהה לעבוד לבד
דילוג לתוכן